söndag 28 februari 2010

God middag, Abdullah

Jag grämer ihjäl mig, men jag missade Abdullah al Sharbatlys ritt i dagens första internationella klass. Han startade först, och jag var inte i tid.
Enligt en av vaktmästarna möttes han i alla fall av stort publikjubel. Han var dessutom felfri, men tydligen inte tillräckligt snabb ändå, för han blev inte placerad.
Fick också höra att han missade intervjun i morse med 40 minuter.
Och att han är en skräck på framridningen, eftersom ingen nånsin vet riktigt var han tänker placera sin häst härnäst. Han rider lite som det faller sig, och ibland är han ivägen. Dessutom sparkas hans häst. Vilket inte verkar bekymra honom. Han möter allt med samma glada leende.
Jag skymtade honom faktiskt förut, när han var på väg in i arenan. Han log.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar