lördag 27 februari 2010

Förvirringen tätnar kring tyska samarbetet

Ah, det är ingen annan som är förvirrad över detta, bara jag. Men igår stod jag ju och grubblade över vem som egentligen hjälpte vem med den där fina fuxen, Beerbaum eller Ehning.
Jag kom ju fram till att hästen hade nr 99 på sin nummerlapp och därför måste vara Ehnings Küchengirl.
Men det är det inte. Ehnings Küchengirl är brun och han sitter på den själv, det ser jag med egna ögon under framridningen till kvällens Göteborg Trophy.
Ludger ska inte ens starta i den här klassen. Men under framridningen, där han hjälper sin svenske lärling Henrik von Eckermann, sitter han ändå till häst, på samma fux som igår. Som har en nummerlapp med 99. Som är Küchengirls nummer.
Varför? Varför rider han fuxen på framridningen? Varför har fuxen en annan hästs nummer? Varför ska inte Beerbaum starta i en så stor klass som Göteborg Trophy?

(Jag har en bister journalistisk känsla av att jag inte ska ställa så många frågor, utan istället borde ta reda på svaren.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar