fredag 26 februari 2010

Samarbete på tyska

Ute på framridningsbanan rider några hoppryttare sina hästar en extra sväng inför kvällens övningar. Min nya idol Pius Schwizer sitter och rider stiliga skänkelvikningar, (med liggande hopphänder). Ludger Beerbaum rider runt avslappnat på en vacker fux med nummer 99.
Efter en stund sitter han av och Marcus Ehning sitter upp istället (medelst pall). Han rider några varv, medan Beerbaum står på marken och ropar saker. Hade jag kunnat tyska bättre hade jag kunnat berätta vad han sade, men allt jag nu kunde förstå var att han då och då ropade "Vänster!".
Sedan hoppar Ehning av, de språkar lite, båda klappar hästen, Ludger drar upp stiglädren och leder ut hästen medan Ehning står kvar.
Vad fint, Marcus hjälper Ludger med hästen, tänker jag, men nu när jag kollar hästförteckningen ser jag att fuxen med nummer 99 är Ehnings häst, Noltes Küchengirl.
Ja inte vet jag men de verkar samarbeta väldigt bra iallafall, de där tyskarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar